2014. augusztus 22., péntek

Pierre-Michel Bertrand: Balkezesnek lenni - Bűn vagy erény?

A cím keltette fel az érdeklődésem erre a könyvre, mivel én is balkezes vagyok. A téma is érdekelt, mert gyerekkoromban sokszor mondták, hogy a szép kezeddel egyél/írjál, vagy épp felkiáltottak: Jé, te balkezes vagy? Mindig is bosszantottak ezek, mert 1. látja, hogy az vagyok, 2. ez nem valami bűvésztrükk. 
A könyvből választ nem kaptam, de sok érdekeset olvastam róla. Azt tudtam, hogy a régi rendszerben tiltották az iskolában, a könyvből kiderül, hogy ez egy babonából ered. A balkezesekre sokszor úgy néztek, mintha az ördögtől származnának. 
Szerencsére azért az erény oldal is megmutatkozik, rengeteg festő, képzőművész volt balkezes – persze sokan közülük is csak titokban. 
Szerintem teljesen mindegy, hogy az ember melyik kezével ír, stb és nem értem azokat a szülőket, akik erőltetik a gyermekeiket, hogy a jobb kezüket használják. A Lelki betegségek lexikonában van egy cikk erről, de ez már egy másik könyv…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése